"חם או קר" :מפות חום כאמצעי לשיפור הניטור של למידה מתוקשבת

4175

בכמה סביבות למידה מתוקשבות בעולם החלו להשתמש במפות חום כאמצעי משופר לניטור הלמידה המתוקשבת.

מפת החום יכולה להראות  ולהמחיש למורה או המרצה אזורים בעייתים בהבנה של הלומד. באילו אזורים באתר הלומד מתעכב יותר והיכן המיפגש המקוון ( engagement) והמעורבות של הלומד עם חומרי הלמידה נתקלו בקשיים.

ניתן לראות באמצעות מפת חום להיכן הלומדים חוזרים שוב ושוב באתר.

למאמר המלא באנגלית :Hot or not: how heatmaps can transform the way you optimise your online learning

רקע על מפות חום ואתרי אינטרנט

אחד הכלים הנפוצים יותר בכדי להבין איך הגולשים משתמשים באתר שלכם הוא מפות חום (Heatmaps). מפות אלו למעשה מסמנים את "האזורים החמים" בהם מתרכז הגולש. ככל שהאזור אדום (חם) יותר, משמע הגולש התעכב עליו יותר עם העכבר.

מפות חום לפי קליקים יכולות לעזור לכם להבין מה מעניין את הגולשים שלכם, על מה לחצו יותר, על מה פחות ומה לא רלוונטי מבחינתם. כמו כן, אם לדוגמא תראו אזור חם מסויים שלא נתתם לו חשיבות, תוכלו להכניס לשם איזושהי הנעה לפעולה כדי לנצל את הפוקוס של הגולשים. בנוסף, אם תראו שהרבה גולשים מנסים ללחוץ על טקסט או אזור סטטי מסויים, הם כנראה מניחים שמדובר בכפתור. אם בפועל זה לא כפתור, אז כדאי שתשקלו לשנות זאת כדי לא לתסכל את הגולשים.

משתמשים במפת חום (Heat Map), לצורך מבדקי שמישות או ניטור תנועות גולשים. .

מפת חום היא מפה המציגה בצורה אינפוגרפית ריכוז של אזורי עניין באתר. ככל שהאזור נצפה יותר, כך הוא מסומן בצבע "חם" יותר (באפקט המדמה שימוש במצלמה טרמית), מהסגול הקר ועד לאדום החם שמקבל האזור הזוכה לכמות העניין הגדולה ביותר (Hot Spot) באתר הנבדק.

מפת החום היא דרך חזותית נהדרת ויעילה, העוזרת לנו לנתח ולפרש את התוצאות של מבדקי המשתמש שלנו, ובין היתר מסייעת לנתח מבדקי משתמש כגון: מעקב אחר תנועת העין, מעקב אחר תנועות עכבר ועוד.

מי מציעים דוחות שונים, מפות חום ועוד. מבחינת תמחור, יש אפשרות לקבל חודש חינם, ולאחר מכן יש שתי חבילות, חבילת Premium בעלות של 100$ בחודש, וחבילת Enterprise בעלות של 200$ לחודש.

מקור וקרדיט

ראו גםכלים מתוקשבים למפות חום ( שלושה כלים מתוקשבים מומלצים) 

·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *