העתיד התעסוקתי של ילדים שהיו גיימרים בילדותם

4816

מתוך הרצאת הפתיחה של ד"ר אייל דורון בכנס מידע 2018  במלון הילטון , תל אביב , ה15 למאי 2018 , שעה 9:00 

הורים הרואים את הילד שלהם משחק כל היום משחקי מחשב מול המחשב ולא מכין שיעורים ולא קורא ספרים נוטים לגעור בו , אך מחקרים שנערכו בארה"ב מגלים כי הילדים המכורים במשחקי מחשב יצליחו יותר בחיים לעומת ילדים חנונים המכינים שיעורים וקוראים ספרים. רוב המייסדים והיוזמים של חברות הסאטרט-אפ בשנים האחרונים היו ילדים שהיו כל הזמן מול משחקי מחשב בבית.

לאנשים שהיו גיימרים בילדותם יש יתרון קוגנטיבי עצום.

החשיבה הדיכוטימית כי משחק מחשב זה רע וספרים זה טוב אינה ישימה עוד לעתיד הילדים. במשחקי מחשב לומדים הילדים לפתח מיומנויות של פתרון בעיות , לקיחת סיכונים וגם התחזק אצלם חוסר הפחד מכישלון .

כך לדוגמא , במשחק המחשב Fortnite  הילדים מתנסים במצבים מאד מורכבים של פתרון בעיות.  כבר ב30 הדקות הראשונות של משחק המחשב הזה הילד מתנסה במאות חוויות של כישלון , הוא לא נשבר כי  הוא לומד בהדרגה להתגבר עליהם בשעה שלאחר מכן. המשחק הממוחשב הזה הופך את הילד ליותר חסין מבחינת רגשות ובשלבים הבאים כבר לא מתרגש מכישלנות ויש לו יכולת יותר טובה של פתרון בעיות.

על ד"ר אייל דורון :

ד"ר אייל דורון, יוצר וחוקר תבונה יצירתית. מומחה לפיתוח חשיבה המצאתית, לפתרון בעיות ולעבודה בתנאים של חוסר ודאות. מתמחה בעבודה עם מנהלים בארץ ובחו"ל, מוביל את התוכנית "Creativity in Action" במרכז הבינתחומי (IDC). עומד בראש החטיבה הבינתחומית לפסיכולוגיה ומדעי הרוח בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי (IDC).
במסגרת לימודי הפוסט¬דוקטורט בדק דורון את יעילותם של מודלים חדשניים לטיפוח יוזמה, תושייה וערך עצמי בקרב ילדים ובני-נוער וייסד את שיטת SEISEI לפיתוח חשיבה יצירתית ומוכנות לעולם החדש. מחבר הספר "החיים בלונה פארק", בהוצאת כתר.

  ראו גם :

Cognitive Benefits of Playing Video Games

Research shows that video-game play improves basic mental abilities.

 

·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *