מרחבי הלמידה השיתופיים של ניפגש נסגרים

3914

מתוך הכרות מקצועית קרובה עם איתי עשת ופרויקט "ניפגש" אנו חייבים  לציין כי ההודעה על סגירת המיזם היא  ללא ספק הודעה מצערת המעידה על הבעיות הפדגוגיות של הטמעת כלים מתוקשבים במערכת החינוך בישראל  ועל התפיסה הלקויה של מנהלי בתי ספר שרוצים לקבל הכל חינם .זו גם תעודת עניות למערכת החינוך שלא מעודדת יזמים פרטים לקידום החינוך המתוקשב בישראל .

הנה ההודעה של איתי עשת , אחד היזמים והמפתחים המוכשרים והאיכותיים בתחומי הפלטפורמות ללמידה מתוקשבת בישראל . חבל !!

הודעת איתי עשת מאתמול :

"כולם אוהבים את ניפגש. גם התלמידים, גם ההורים, גם המורים, גם משרד החינוך על אגפיו ומחוזותיו השונים וגם המועצות המקומיות אבל אף אחד לא מוכן לשלם. יש לכך סיבות רבות, אולם הסיבה המרכזית היא תרבות החינם, המצפה ודורשת פתרונות חינם, בפרט אם הם טכנולוגיים. יש הבדל משמעותי בין מוצרים ואפליקציות הניתנים בחינם בהם המשתמש הוא למעשה המוצר ובין מוצרים המחוייבים לאיכות ורגולציה מחמירה. חוסר המוכנות והיכולת של מערכת החינוך לשלם היא הכורתת את הענף עליו היא יושבת ולכן תשאר מדשדשת אי שם מאחור, ללא מסוגלות להמשיך קדימה.

כפועל יוצא, מרחבי הלמידה השיתופיים של ניפגש נסגרים.

ניפגש מאושרת על ידי משרד החינוך, מאפשרת רישום מיידי של מורים ותלמידים בעזרת סיסמה אחידה, מאפשרת לאחסן מידע, תמונות, סרטונים, מסמכים ומצגות, ללא הגבלה, פועלת במגוון שפות ובהן ערבית, מאפשרת למידה שיתופית בזמן אמת בין כיתות, בין בתי ספר ואפילו בין מדינות, משלבת הורים במתרחש בבית הספר, ידידותית ביותר למשתמש באמצעות סרטוני הדרכה, סיורי עזרה ואשפי יצירה, מאפשרת יצירת סקרים אינטראקטיביים בזמן אמת, שאלונים שיתופיים ומפה שיתופית, בעלת ממשק נוח במיוחד ליצירת פעילויות שיתופיות, פועלת על כל מכשיר קצה ובכל מקום: בכיתת המחשבים, בעגלת המחשבים הניידים, בטלפון החכם של התלמיד, בכיתה. ועכשיו זה איננו עוד.

איך ממשיכים ?

לא ממשיכים. בצער רב, אני נאלץ להודיע על סגירת מרחבי הלמידה של ניפגש.

מבחינה עיסקית אין זכות קיום לא לניפגש ולא לרוב מיזמי אדטק, טכנולוגיות חינוכיות, אחרים.

ניפגש הינה מוצר נפלא שאני גאה בו מאוד וחושב שכל תלמיד בכל כיתה ובכל בית ספר, בארץ ובעולם צריך. עם זאת, המציאות היא שגם אם הם צריכים הם לא מסוגלים. מגבלות זמן, סדרי עדיפויות, קשב ניהולי, יכולות, עדיפויות, תשתיות, ערכים, עקרונות וחוסר מעוף פדגוגי מהווים חסם אמיתי להתקדמות ולצמיחה.

רציתי לעשות משהו טוב לילדים שלי ולשאר תלמידי ישראל. לשמחתי עשיתי, אבל לא השכלתי לעשות מספיק.

תודה לכל בתי הספר ולמורים הנפלאים, חדורי המוטיבציה, בעלי רוח חלוצית ומעט חתרנית ובעלי אומץ לנסות דברים חדשים ומלהיבים עבור תלמידיהם, גם אם לעיתים נדרשים לתת את הדין אל מול המערכת, ולהאבק מאבקים לא שלהם.

תודה למי שליווה אותי בדרכי, שרצה לעזור, לתרום ולקדם מתוך תחושת שותפות בדרך ואמונה בצדקתה.

סליחה מכל נציגי בתי הספר שכל הזמן מצטרפים והפונים אלי בבקשה להיפגש. לא עניתי משום שאין מה לענות.

נ.ב. כל מי שמבקש להוריד מידע מהאתר מתבקש ליצור קשר בהקדם במייל חוזר על מנת לתאם הורדה מסודרת.

איתי עשת, מייסד ומנכ"ל ניפגש – מרחבי למידה שיתופיים

ראו גם  סקירה קודמת שלנו  : שיפורים משמעותיים ב"ניפגש" : פלפטפורמת הלמידה החברתית לבתי הספר היסודיים וחט"ב

וגם:

לומדים בנעלי בית – כיתה הפוכה ב"ניפגש"

 


תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *