היתרונות המובהקים של פינטרסט כפלפטפורמה אקטיבית לאצירת תוכן

20347

במאמר שהתפרסם השבוע ( ספטמבר 2016 ) באתר  Curatti  מדגיש הכותב , מומחה לאוצרות תוכן ,  כי רשת פינטרסט היא פלפטפורמה מתוקשבת אשר 90 אחוז מהפעילות בה היא בעיקרה אצירת תוכן ( curation ). פינטרסט מאפשרת ליצור ולהבנות בקלות תהליך של איסוף , מיון ושיוך פריטי מידע על פי קטגוריות .

מבחינה קוגנטיבית מאפשרת רשת פינטרסט להפחית את העומס הקוגנטיבי בפעולות צבירת המידע ומיון המידע ובכך היא עולה על כל הפלטפורמות האחרות כגון אינסטגרם או פייסבוק .

פינטרסט מאפשרת לאתרים שיש בהם הרבה תוכן, לסדר את התוכן הזה על פי קטגוריות באמצעות הלוחות של פינטרסט; וכך, לאפשר לקוראים לגשת ישירות לקטגוריה המועדפת עליהם במקום לחפש אותה באתר. כמובן שברוב אתרי התוכן יש תפריט שמאפשר לעשות זאת – אך פינטרסט מרחיבה את מספר הקטגוריות האפשריות למספר אינסופי, ומאפשרת ליצור אותן באופן אינטואיטיבי ויצירתי יותר.

מקור

pinterestpic

לפינטרסט יש  מעל 100 מיליון משתמשים פעילים בחודש, ו־70% מהם אף מבקרים באתר בכל יום. בחודש האחרון עוצב אתר  Pinterest  מחדש באופן שהופך את מלאכת אצירת התוכן לחוויית משתמש של ממש.

פינטרסט היא רשת חברתית שעלתה לאוויר ב-2010. הממשק שלה בנוי בצורת לוח מודעות כאשר כל משתמש ברשת יכול להכין מעין קולאז' של עולמות תוכן שונים, כל עולם תוכן מיוצג על ידי תמונות שונות והמשתמשים בוחרים ('Pin It') בעולמות התוכן שמעניינים אותם, מקבלים מידע נוסף עליהם ויכולים לעקוב אחר משתמשים אחרים.

משתמשיה של פינטרסט מרכיבים לוחות של תמונות לפי נושאים, וממלאים אותם במדיה דיגיטלית שונה, מרחבי רשת האינטרנט או על ידי שיתוף תמונות ממשתמשים אחרים באתר. פעולה זו נעשית באמצעות כפתור ה- "Pin it", או באמצעות העלאה מדיה מהמחשב הפרטי.

אם נבקש להשוות בין אינסטגרם ובין פינטרסט מבחינת המאפיינים העיקריים :

צרכני ויצרני תוכן – אינסטגרם היא רשת חברתית, אשר הצרכנים שלה הם גם היצרנים שלה. כלל התמונות באינסטגרם הועלו ע"י המשתמשים החברים בתוך הרשת. לעומת זאת, בפינטרסט הצרכנים של התוכן לא מייצרים אותו, אלא אוצרים אותו במגוון תבניות.

עדכונים בזמן אמת – באינסטגרם התוכן נוצר לרוב בזמן אמת ע"י המשתמשים. מספר שעות לאחר מכן, התוכן נדחק אחורה לטובת תוכן חדש יותר. זה טבע הדברים ברשתות חברתיות, בהן התוכן מיוצר על-ידי הצרכנים, ומשותף בעמוד החדשות המרכזי של המשתמשים.

בפינטרסט יש עמוד חדשות מרכזי (Newsfeed) אשר מציג תוכן מהחברים ברשת. את התוכן אוצרים ממקורות שונים ברשת לתוך לוחות. סדר האירועים בתוך הלוחות לא משנה, והתוכן אשר מוצג בהם יכול להיות ישן לצד חדש. כלומר, החשיבות למימד הזמן בפינטרסט היא פחות משמעותית.

מקור

דוגמאות לאצירת תוכן בפינטרסט

back streets

Street lights

הערים הסמויות מן העין

סמטאות ורחובות אחוריים ברחבי העולם

Pinterest-in-the-classroom

מדוע יש לפינטרסט יתרון מבחינת יצירת עניין אצל תלמידים ?

לוחות ההשראה הויזואליים ממחישים במהירות בצורה ויזואלית לתלמידים נושאים מגוונים מתוך תכנית הלימודים או כהעשרה ללימודים. המורה יכול להפנות תלמידים ללוחות השראה שהוא יצר באינטרנט. מנקודת המבט של המורים ניתן לעשות שימוש בלוחות השראה של פינטרסט למטרות החינוכיות הבאות:

  • יצירת לוח השראה ( אוסף מידע מבוקר)  סביב ספר לימוד , כהעשרה לספר הלימוד.
  • יצירת לוח השראה ( אוסף פריטים ויזואליים) סביב נושא הנלמד בכיתה
  • יצירת מאגר מקורות מידע ויזואלי לקבוצת תלמידים. הכוונה למאגר שיתופי לקבוצת תלמידים היכולים לתייג לתוכו פריטי מידע ויזואליים חדשים בהתאם לנושא הנחקר על ידם.
  • בהוראת אנגלית כשפה זרה , ניתן לבקש מתלמידים לאסוף מידע  על תופעות שונות או ביטויים שונים כאשר כל ביטוי מקבל נעץ ויזואלי בלוח "השעווה" ( לוח השראה) .

 

·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *