לומדים בנעלי בית – כיתה הפוכה ב"ניפגש"

9157

עדכון מעניין על יוזמה פדגוגית מתוקשבת של מורה ישראלית רבת-יוזמה המלמדת בצורה מתוקשבת בסביבת הרשת החברתית ללמידה שיתופית ניפגש :

"המורה ניצה גרבר מבית הספר “רעות” מאתגרת את התלמידים שלה מכיתה ד’ בלמידה מהבית. ביחד הם החליטו על זמן נוח לכולם (אחרי החוגים והביקור אצל סבתא), יום מתאים, ואת הנושא החליטה ניצה לשמור בסוד.

בשעה שמונה בערב (!) נפגשו כל התלמידים בניפגש, שם ציפתה להם המשימה הראשונה וחשיפת הנושא. פעמיים הם כבר נפגשו כך מהבית. פעם אחת לקראת יום השואה הבינלאומי ופעם שניה לכבוד ט”ו בשבט.

ניצה בנתה לתלמידיה משימות לביצוע בתהליך שיוצר למידה עצמית, הבניית ידע ולמידה שיתופית. המשימות נחשפו באופן הדרגתי באמצעות שליחת הודעה לתלמידים וכל אחד התקדם בקצב האישי שלו ונע בין המשימות.

בנושא יום השואה הבינלאומי המשימות עסקו בבירור אישי של התלמידים על ידיעותיהם בנושא השואה, במהות יום השואה הבינלאומי ובחשיבותו. התלמידים העלו תמונות וקישורים מיוחדים שהם מצאו בחיפוש ברשת ואותם רצו לשתף עם החברים. בסוף יחידת הלימוד נערך סיכום בנושא ונוצרה רשימת ספרים מומלצים לקריאה שבנו יחדיו התלמידים וההורים.

גם בנושא ט”ו בשבט תחילה ביררו התלמידים לעצמם את מהות החג על-ידי שיתוף תמונות וסרטונים הקשורים לנושא, עסקו בניבים ובביטויים בשפה העברית וערכו בניפגש סקר קצר אודות הפרות היבשים.

בשני המקרים, מספרת המורה ניצה, התלמידים הגיעו לבית הספר למחרת כשהם מלאים בידע שהם עצמם מצאו ויצרו וכן במידע שחברי הכיתה שיתפו במרחב של ניפגש.

נסו לתאר את שיעורי הסיכום של המורה ניצה על שני הנושאים האלו. כמה השתתפות הייתה בכיתה, כמה ידיים הונפו אל על לספר את מה שהם למדו לילה קודם ואת החוויות החדשות שמילאו אותם באתגרים ובעניין רב. חשוב לציין גם כי ההצלחה הגדולה באה לידי ביטוי בבקשת התלמידים לשיעורים נוספים.

המורה ניצה מוכיחה שוב כי הרשת החברתית ניפגש מצליחה להפגיש את התלמידים כמו את המורים מחוץ לגבולות הכיתה, מחוץ לגבולות הזמן וגם מחוץ לקופסה"

 מקור וקרדיט : רשת ניפגש

ראו גם :כיתה הפוכה – ממצאי למידה משותפת ( אביב צמח , 2013 )

 מודל שיטת ההוראה ההפוכה: התמונה המלאה

ניפגש – מרחבי למידה שיתופיים לבתי ספר

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *