כלים דיגיטליים ליצירת שאלונים וסקרים מקוונים בכיתת לימוד – מבט מהשדה

14876

בשנתיים האחרונות הוזמנתי לבקר בכמה כיתות של מורות אשר מאתגרות את התלמידים שלהן באמצעות שאלונים וסקרים מקוונים בכיתה ומחוצה לה .

הן לא דברו גבוה גבוה על תפיסות פדגוגיות גבוהות כגון PBL או למידה משמעותית ,אלא ניגשו מייד למעשה ויצרו מעורבות ועניין של תלמידים באמצעות בנייה אקטיבית של אוספים דיגיטליים מחד ושאלונים מקוונים שהגבירו את המוטיבציה מאידך.

במבט לאחור ובראיונות שערכתי עם התלמידים, ראיתי שהשינוי שיצרו היה משמעותי תוך שימוש מעשי ומאתגר בכלים דיגיטליים ליצירת שאלונים וסקרים מקוונים בכיתת הלימוד. כאשר שמעו התלמידים כי יש להם מטלה מבוססת שאלון מקוון גילו יותר עניין בחומר וגם בשיעורי הבית.

 רשימה יעילה  של כלים דיגיטליים ליצירת שאלונים וסקרים שהוכנה ע"י צוות עמותת תפוח .

לרשימה :  כלים ליצירת חידונים אינראקטיבים בכיתה, בנית שאלונים –

  ראו גם : Google Forms | יצירת שאלון

 המלצת מורים מהשטח :

חידונים וסקרים באופן שיתופי (עם התלמידים)
triventy

 כותבת המורה תמי וייס : האפשרות לערוך חידון בו התלמידים משתתפים בעזרת הסמרטפון, מחזירה אותנו שוב למחשבה על ה-Kahoot. היום אני רוצה להציע לכם אפשרות אחרת: במקום לערוך בכיתה חידון שהמורה איתרה או יצרה בעצמה, כפי שעושים ב-Kahoot, ניתן לשתף את כל התלמידים ביצירת החידון אשר יפתרו ביחד בכיתה.

הכלי שמאפשר יצירת חידון שיתופי נקרא Triventy. הכלי הוא פיתוח ישראלי, והשימוש בו לצרכי חינוך הוא חינמית (קישור לדף הנחיות שימוש בעברית ).

הרצת החידון מאוד מזכירה את ההרצה ב Kahoot התלמידים עונים על השאלות המוקרנות, באמצעות הסמרטפונים, הטאבלטים או המחשבים שלהם. ב Triventy השאלה והתשובות מופיעים גם במכשירי הקצה של התלמידים (כך שניתן להריץ חידון אפילו ללא מקרן).

האפשרות לשלוח לתלמידים קישור לחידון, באמצעותו הם מוסיפים שאלות, עוררה את התלהבותי. נכון שניתן להוסיף שאלות רק ממחשב (לא מסמרטפון), אבל ברגע שהתלמידים שותפים ביצירת החידון, הוספנו לפעילות מימד חדש ואפילו העלנו את רמות החשיבה הנדרשות.

אז איזה חידון אפשר לעשות? אולי ניתן לתלמידים משימה לכתוב שאלה בידע כללי ונערוך חידון טריויה. על כל שאלה כתוב מי היוצר שלה. אפשר לדון בכיתה לאחר סיום החידון, של מי היתה השאלה המעניינת ביותר, המכשילה ביותר, המצחיקה ביותר…

אפשרות אחרת היא לתת לתלמידים לכתוב שאלות על הכיתה או על עצמם (בכמה ניצחנו את ד2 , מי התחפש בפורים לאביר ג'דיי, וכולי). תמיד מומלץ שאת שתי השאלות הראשונות תכתוב המורה, כדי לשמש דוגמה. אפשר להשתמש לצורך התנסות ראשונה בכיתה בחידון מוכן בנושא גלישה בטוחה. החידון נמצא ב"חידונים פומביים" נבחרים, תחת תת הקטגוריה: חינוך, מחשבים וטכנולוגיה. ניתן לשכפל אותו ולהתאים אישית, וכן להפוך אותו לשיתופי ולבקש מהתלמידים להוסיף שאלות. הרווח הצדדי והבכלל לא מבוטל במקרה הזה הוא הנושא הכל כך רלבנטי של החידון. אז מי אלוף הכיתה ב"גלישה בטוחה" ועונה ראשון על השאלה הבאה? ( מקור וקרדיט : הבלוג של תמי וייס, מורה למתמטיקה בכיתות העל יסודי, וגם מדריכת תקשוב ומורת מורים בתוכנית התקשוב)

ראו גם :
Triventy's Collaborative Quizzes- משחקים שיתופיים

 פרקי הדרכה

סרטון הדרכה – יצירת כרטיסי ומשחקי למידה

הדרכה בעברית בתוכנת TRIVENTY

הדרכה לתוכנת TRIVENTY  באתר של אפרת מעטוף

 

 

 

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *