מערכות ניהול תוכן – תמונת מצב 2017

7875

מערכת CMS – Content Management System   , זהו שמה המקצועי של מערכת ניהול תוכן באתרי אינטרנט. המערכת הזו מאפשרת לנהל, להזין ואף לעצב (בסוגים מסוימים של תוכנות) אתרי אינטרנט. כך, ניתן להשיג אתר דינאמי ומתעדכן מבלי להידרש לתהליכים ארוכים ומסובכים, הכוללים גם פעולות תכנות שונות.

בראשית דרכם של אתרי האינטרנט, מערכות CMS היו עולות כסף רב ונשלטות על ידי המתכנתים או אנשי החברה לבניית אתרים .

ככל שהנושא התפתח, קמו להן מערכות זולות וקלות יותר לתפעול, שאפשרו גם למי שאינו מבין בתכנות להשתמש בהן. כיום, כל מערכת ניהול תוכן מותאמת כמה שיותר למשתמש הפשוט, כך שהוא יוכל לעשות פעולות רבות שבעבר היו נגישות למתכנתים בלבד:

  • עדכון תכני האתר.
  • יצירה או מחיקה של דפים באתר.
  • ניהול תתי קטגוריות.
  • העלאת תמונות, קישורים וקבצי ווידיאו או סאונד.
  • ניהול פורומים וקהילות.
  • ניהול תגי נושא או מילות מפתח
  • ניהול מדיה וגלריות
  • הוספת סקרים
  • ניהול עמודים

בנוסף למערכות ניהול תוכן כלליות, המאפשרות שליטה נרחבת בתוכן האתר ובעיצובו, נפוצות גם מערכות ניהול תוכן ייעודיות, לניהול בלוגים, לניהול פורומיםוכדומה. מערכות ניהול תוכן מאפשרות יצירה ועריכה של דפי אינטרנט בלי להכיר את תגי HTML שביסודם של דפים אלה, באמצעות ממשק משתמש נוח (לעתים ממשק WYSIWYG המאפשר לערוך תוכן בצורה שבה המשתמש רואה  את התוצר הסופי של איך התוכן יראה כמו בעורך תמלילים).

א. מערכות ניהול תוכן ליצירת תכנים או מאגרי תכנים

וורדפרס   WordPress

WordPress  נחשבת ובצדק למערכת ניהול התוכן הפופולארית ביותר כיום עקב קלות ההתקנה והשימוש בה ומספר התוספים האין סופי הקיימים עבורה אשר חוסכים שעות רבות של תכנות וביצוע שינויים ידניים.

הערה – יש להבדיל בין WordPress.org – המערכת שמשמשת לבניית אתרים על אחסונים של חברות שונות לבין WordPress.com שזה שירות אונליין לאחסון והקמת אתרי וורדפרס שהוא יותר סגור ומוגבל.

לוורדפרס מספר יתרונות משמעותיים:

  • מערכת קוד פתוח– אין חתונה קתולית, ניתן לאחסן איפה שרוצים. האתר הוא הנכס שלך. גישה מלאה לקוד.
  • קהילה ענקית(וכנראה הגדולה בעולם) של מפתחים שמשפרים את המערכת וכותבים לה תוספים על בסיס קבוע. לרשימה של מעל 30 תוספי וורדפרס מומלציום ליחצו כאן.
  • קלות תפעול– ידידותית מאד גם למשתמשי קצה שלא מבינים בטכנולוגיה.
  • אינספור עיצובים מוכנים– ניתן למצוא אלפי תבניות וורדפרס בחינם ובתשלום שמציעות מגוון רחב מאד של עיצובים – לאתרי תדמית, אתרי חינוך , אתרי מסחר, בלוגים, פורטלים, ולכל מטרה שתרצו.

הבר העליון השחור “– כן, אולי זה נשמע מצחיק, אבל אני אישית חושב שזה פיצ'ר אדיר ואחת הסיבות שאני ממש אוהב לעבוד על אתרי וורדפרס.
מדובר על הפס השחור הזה שנמצא בחלק העליון של האתר ברגע שמחוברים למערכת ניהול. זה לא קורה בכל אתר אבל ברובם כן. האפשרות הזאת מאפשרת להיכנס לעריכה של כל עמוד שנמצאים בו, פשוט על ידי לחיצה על "עריכה" בפס השחור העליון, במקום להתחיל לחפור במערכת ולחפש היכן העמוד נמצא בשביל לערוך אותו. כמה פשוט – ככה גאוני (Daniel Zrihen , 2017 ) “

מענה לכל צורך ויכולות התאמה

פלטפורמת וורדפרס מספקת מענה לכל סוגי הפרויקטים. החל מעמודי נחיתה (Landing Pages) פשוטים, ועד לאתרי מסחר (Ecommerce) מורכבים. בניגוד למערכות ניהול תוכן עם “קוד סגור”, ישנה גישה לביצוע שינויים והתאמות בקוד האתר ובמסד הנתונים שלו. אפשרות זאת, מספקת גמישות רבה בתוצרים ובמידת ההתאמות שניתן לבצע לכל פרויקט. מערכות אחרות אשר לא מאפשרות גישה לקוד האתר מגבילות את המפתחים אשר בונים את אתר האינטרנט.

 WP Toolset , מדובר על תוסף שכל איש וורדפרס צריך ללמוד להכיר.
מדובר על אוסף של תוספים, שבגדול מרחבים את היכולת של וורדפרס והופכים אותה למערכת CMS שמסוגלת לנהל מספר רב של סוגי תוכן, הרשאות משתמשים ויצירת תוכן מהחלק הקדמי של האתר.

Bloomberg Sonymusic Mtv Waltdisney כל האתרים הללו משתמשים במערכת תוכן אחת, וורדפרס.

 

ראו גם: 

החידושים בוורדפרס גרסה 4.7 | WP-Kille

ג'ומלה Joomla

ג'ומלה היא המתחרה העיקרית של וורדפרס בשל העובדה שגם היא קלה יחסית לשימוש (למרות שממשק ברירת המחדל שלה יותר מורכב, בטח בהשוואה לוורדפרס) והתפוסה הרחבה שלה (יחסית) בשוק האתרים.

היתרון העיקרי של ג'ומלה נעוץ בכך שאפשר לבנות באמצעותה אתרי מסחר אלקטרוני בלי יותר מדי בלבולי מוח, זאת בניגוד למערכות ייעודיות למסחר אלקטרוני שנוטות להיות מורכבות ובעיקר כבדות הרבה יותר.

כמו כן, ג'ומלה נחשבת למערכת יציבה ומאובטחת יותר בהשוואה לוורדפרס, ולכן משתמשים מסוימים מעדיפים לבחור בג'ומלה, בעיקר לאתרים בינוניים ומעלה.

Joomla מקנה אפשרויות דומות לאפשרויות ש-WordPress מקנה למשתמשים שלה.

היתרון העיקרי של Joomla נעוץ בעובדה שהמערכת מבוססת על פיתוח ולכן השמיים הם הגבול. כשזה מגיע לעיצוב, ניתנת למפתחים יד חופשית כמעט לגמרי. מצד שני, היתרון הגדול של Joomla הוא גם החסרון הגדול שלה – אפילו ההטמעה של הפונקציה הבסיסית ביותר מורכבת מאד ודורשת זמן רב.

המערכת מסובכת, בייחוד אם משווים אותה לממשק הפשוט והאינטואיטיבי של WordPress.
למרות הסיבוכיות שלה, אם נרצה לפתח אתר מורכב מאד, הכולל רשתות חברתיות (פורומים וקבוצות דיון), אינדקסים הכוללים תתי קטגוריות מרובות או היררכיה של גישת ניהול לאתר, Joomla היא הבחירה הנכונה.

Joomla יכולה לעשות כל מה ש-WordPress יכולה לעשות, ואף יותר מכך, אך זה מגיע על חשבון נוחות הממשק ומורכבות המערכת.

 חסרונות :

"אחד הדברים שאני באופן אישי ממש לא אוהב במערכת, זה העובדה שאין עריכה מרוכזת של כל הדברים בעמוד אחד. חלק מהטייטלים צריך להגדיר דרך העורך תפריטים, חלק בעמוד עצמו וכו' ( Daniel Zrihen) , 2017)

דרופל Drupal

דרופל נחשבת למערכת ניהול תוכן מורכבת מאד שקהל היעד שלה הוא יותר מפתחים מאשר לקוחות קצה. לכן, לעיתים קרובות היא מרחיקה מעליה משתמשים בעלי ניסיון מועט או ממוצע בניהול אתרים. יחד עם זאת, היא יכולה לספק פתרון טוב מאוד לארגונים וחברות גדולות אשר דורשים שימוש במשאבי מערכת רבים ויכולים לקבל תנועה רבה ובלתי צפויה של גולשים בבת אחת לאתר שלהם.

יתרונות :

  • אתרי דרופל תומכים בצורה מיטבית בתנועה גדולה ורבה של גולשים בדפי האתר. אתר דרופל לא יקרוס כתוצאה מתנועת גולשים רבה.
  • ניתן להגדיר מערכת איחזור מידע ( מנוע חיפוש ) באתרי דרופל בצורה מיטבית בהשוואה לאתרי וורדפרס . ניתן לייצור חיפוש מתקדם וחיפוש פרמטרי עפ"י שדות ולוגיקה בוליאנית.

חסרונות :

  • "בשורה התחתונה, אם אתם בוחרים בדרופל, עליכם לעבוד בצמוד למתכנת שלכם אם אתם רוצים לבצע התאמה של המערכת.
  • עלות הקמת האתר באמצעות דרופל גבוהה מאד בהשוואה לוורדפרס. עלות הפיתוח יכולה להגיע לשנת עבודה של מתכנת.

"לדעתי מדובר באחת המערכות הסבוכות והלא ידידותיות ביותר שנתקלתי בהן" (Daniel Zrihen ,2017).

Drupal VS Sharepoint

ההשוואה בוחנת  את שתי המערכות על פי מספת מדדים המתחלקים לשלוש קטגוריות :

מאפייני המוצר , מאפייני שימוש , מאפיינים טכניים

לסקירה מאירת העיניים  של בית התוכנה  Fatfish

SHAREPOINT 2016  חידושים עיקריים 

הגרסה החדשה מוכוונת Office 365

גישה ההיברידית שהייתה מורכבת ליישום בגרסה הקודמת מקבלת חלק משמעותי בגרסה החדשה והיא קצת יותר אינטואיטיבית למימוש.

הפלטפורמה החדשה של SharePoint מציעה מגוון רחב של שיפורים ויכולות חדשות המקלות על עבודתו של המיישם ומסייעת לו לבנות בקלות רבה יותר אתרים, לנהל תוכן וליצוק תכנים.
בשילוב עם תשתית Office365 מציעה מייקרוסופט עבור כלל הקהלים בארגונים השונים מגוון פתרונות לניהול תוכן והקמת יישומים ארגוניים.

במקביל לשחרור הגרסה החדשה הודיעה מיקרוסופט בבלוג הרשמי על שחרור Cloud Hybrid Search , רכיב המאפשר קבלת תוצאות חיפוש משתי מכמה סביבות עבודה בשאילתא מאוחדת.

What's New in SharePoint 2016: Features Overview | …

SharePoint 2016 – .INFO

יתרונות :

המערכת של SHAREPOINT מתאימה במיוחד להקמת פורטל ארגוני  מורכב בארגונים ובחברות

חסרונות :

  1.         המערכת של SHAREPOINT כבדה מאד,  אינה ידידותית וסובלת מבעיות עקרוניות של usability
  2.        עקומת הלמידה של SHAREPOINT תלולה למדי .

 

פוליו  Folyou

פוליו היא מערכת ניהול תוכן אשר נוצרה במיוחד לשוק הישראלי (למרות שכרגע מפותחת גם גרסה באנגלית). המערכת היא נגישה במיוחד ומספקת לבעלי אתרים את האחסון והאתר עצמו במחיר אחיד ואפשרות לחבר דומיין מותאם אישית בלי תשלום נוסף (תכונה שבמערכות ניהול תוכן מסחריות אחרות בדרך כלל עולה כסף).

גם המחיר של המערכת הוא אטרקטיבי במיוחד ומתחיל ב – 79 ₪ לחודש. ניתן לבחור מבין מספר תבניות עיצוב כאשר כל התבניות מותאמות אוטומטיות לסלולר ומחשבים אישיים כאחד (תבניות רספונסיביות)

(Daniel Zrihen ,2017)

ראו גם :

folyou: בניית אתרים | בניית אתר רספונסיבי 

וויקס  WIX

WIX   שפותחה בישראל התפרסמה בתור מערכת שחוללה מהפכה בכל מה שקשור לבניית אתרים גם למי שאין לו שום ידע טכני. המערכת מציעה ממשק ידידותי מאוד של Drag and Drop (שאותי באופן אישי זה מעצבן) ואפילו אפשרות ליצור אתר באופן חצי אוטומטי באמצעות אלגוריתם של אינטליגנציה מלאכותית אשר שואלת את המשתמש שאלות על מנת לבנות לו אתר מותאם אישית. כמו כן, בניגוד לעבר, המערכת תומכת בעברית וכבר אין בעיה של פונטים לא מתאימים.

WIX היא גם סוג של שם נרדף ל"מערכת שלא ניתן לקדם". עקב הפופולאריות הרבה של המערכת, נוצר לה מוניטין שלילי מאד בהקשר של SEO. בשנים הראשונות המערכת הייתה מבוססת פלאש והייתה לא ידידותית לקידום בעליל, אך כיום המערכת מבוססת HTML5 אך גם זה לא עזר לשקם את התדמית הבעייתית.

מכיוון ש – WIX תומכת בהרחבות משלה, יש מספר כלים נוספים (רובם במודל של Freemium – חינמיים למחצה) שמקלים על מעקב אחרי מיקומים או מתחרים וכן מספקים כלי אנליזה שונים.

נקודה חשובה בהקשר של אתרי WIX ולמעשה כל אתר שבנוי על מערכת סגורה (להבדיל ממערכות קוד פתוח) – האתר בסופו של דבר לא 100% שלך. האחסון לא שלך, השליטה בקוד לא שלך. להעביר אתר WIX לכל מערכת אחרת זה כאב ראש רציני, מדובר בהרבה קופי פייסטים שצריך לעשות ואין פיצ'ר מובנה שיכול לייצא את הנתונים החוצה. כמו כן, יש הרבה מגבלות בהקשר של הטמעת קודים כמו פיקסלים והמרות למיניהם. יש לקחת את הדברים האלו בחשבון, שכן זה לא מתאים לרוב האתרים שמכבדים את עצמם (Daniel Zrihen ,2017) .

פלטפורמת ה-Wix מבוססת על טכנולוגיית Ajax, שנחשבה לחזית הטכנולוגיה לפני מספר שנים, אך כיום, עם התרבות התחרות בתחום קידום האתרים, נחשבת לבעייתית במיוחד. מאחר והשימוש בטכנולוגיה זו אינו מאפשר יצירה "פיזית" של עמודי האתר, מנועי חיפוש מכירים באתר Wix בתור אתר שמורכב מעמוד אחד אמיתי שהינו עמוד הבית בדרך כלל, עליו נבנות "הרחבות", אשר אינן מאפשרות ביצוע עבודת אופטימיזציה ו-SEO בצורה נכונה, מדויקת ואפקטיבית לאורך זמן.

לסיכום, היום בניגוד לעבר אין מניעה של ממש לבנות אתרים ב – WIX ובהחלט אפשר לקדם אותם בלי לדאוג יותר מדי. בנוסף לכך, כל התבניות המעודכנות של המערכת הן תומכות Mobile  .

ראו גם : 

מה זה Wix ולמה וורדפרס יותר טובה – WPsite

וורדפרס או וויקס WordPress vs Wix מה עדיף? – dweb

לייב סיטי (Livecity)

לייב סיטי היא מערכת ותיקה והייתה אחת מן החלוצות שנתנה לגולשים את היכולת לבנות אתרים בעברית באופן עצמאי.

מערכת לייבסיטי עברה כמה וכמה גלגולים וכיום הממשק שלה די ידידותי ומציע אפשרות עריכה על בסיס Drag and Drop בדומה למערכות כמו  WIX ובילדרים שיש בוורדפרס. מדובר במערכת סגורה כמובן ולכן מוגבלת ביכולותיה (Daniel Zrihen ,2017) .

Webydo

Webydo היא מערכת מעט דומה ל – WIX, אבל היא שמה דגש הרבה יותר גדול על אתרים מעוצבים ופונה בעיקר לנותני שירותים מתחום האינטרנט שרוצים לבנות אתרים ללקוחות שלהם (למעשה, כלי העיצוב שלה נראים כאילו נלקחו הישר מתוך הממשק של פוטושופ…). בהתאם לכך, גם המחיר ההתחלתי של המערכת הוא יקר יחסית ומתחיל ב – 75$ לחודש עם תקופת ניסיון של שבוע.

מבחינת SEO, אפשר להגדיר כמובן את תגי המטה של כל עמוד וליצור כותרות פנימיות, אבל גם לשלוט בגישה של Googlebot, להגדיר עדיפות סריקה (דרך מפת האתר) ואפילו להגדיר תג קנוניקל. את החיבור לאנאליטיקס וה – Search Console אפשר לבצע דרך תפריט ההגדרות של האתר.

לסיכום Webydo יכולה להיות אופציה מצוינת שתעזור לכם לעצב אתרים מרשימים בלי להזניח את ה – SEO (שהרבה מאוד מעצבים מקלים בו ראש.

ראו גם : Webydo: Website builder, in browser web design, CMS & hosting

Webydo גייסה שבעה מיליון דולר: תכפיל את צוות הפיתוח בישראל 

גוגל סייטס

הפלטפורמה החדשה של גוגל Sites  נבנתה מחדש ע"י צוות פיתוח של גוגל לפני חצי שנה ועברה מתיחת פנים משמעותית. צוות הפיתוח של גוגל ממשיך לעבוד על שיפור הפלטפורמה ובחודשים הקרובים יפותחו עוד תבניות מוכנות לגוגל Sites .

גוגל סייטס הוא יישום אינטואיטבי וקל מאד, העלאת תמונות ותכנים מתבצעים בקלות רבה . ניתן בקלות להעלות עיצוב חדש של תמונה בתור באנר .  גלגל ההוספות  החדש מקל בצורה אינטואיטיבית על הוספת תכנים או קישורים . עקומת למידה מהירה במיוחד למורים שרוצים להקים אתר תוכן .

ראה גם:הפלטפורמה החדשה של גוגל סייטס ליישומי חינוך בבתי ספר- תמונת מצב 2017

גוגל סייטס החדש – פתיחת אתר והוספת עמודים חדשים – YouTub

How to use the New Google Sites – Tutorial – YouTube

סרטון וידאו 2

 ראו גם : 

וורדפרס מול ג'ומלה מול דרופל – מה עדיף? | HostAdvice

מערכות ניהול תוכן לניהול אתרי חנויות וירטואליות ( מסחר אלקטרוני)

מג'נטו  Magento

מג'נטו היא מערכת קוד פתוח ואחת מן המערכות הנחשבות ביותר לניהול אתרי מסחר אלקטרוני, אך היא גם בין הכבדות ביותר בשוק ולכן מתאימה בעיקר לאתרי מסחר גדולים המוכרים אלפי מוצרים שונים או צריכים עיצוב ייחודי מאוד (אופציה ייחודית היא לנהל מספר חנויות במקביל).

יש גם מספר תוספים שתומכים בבלוגים כמעט ללא התערבות נוספת וזה יתרון משמעותי שכן בהרבה מערכות E-Commerce בשוק התמיכה בבלוגים / מאמרים מאד חלשה.

בין היתר ניתן לכתוב תגי מטה ברמת האתר עם תחילת קבועה, לשלוט בתגי המטה של כל עמוד בנפרד, ליצור תגי קנוניקל ואף מפת אתר.

הבעיה הגדולה של מג'נטו תלויה בעדכונים האחרונים של גוגל השמים דגש על מהירות, במיוחד במובייל: מג'נטו היא לא מהירה במיוחד, לפחות לא כרגע (למרות שיש תקווה לשיפור בגרסאות הבאות), מה שיכול להשפיע לא מעט על הדירוגים בגוגל, במיוחד בעידן ה – Mobile First. לכן, מי שעושה שימוש במערכת חייב להפעיל את מערכות ה – Cache  השונות ולשכור שרת ייעודי או לפחות שרת וירטואלי מכיוון ששרת שיתופי פשוט לא יעשה את העבודה…

חסרון נוסף היא מחסור חמור בכח אדם – קשה למצוא מתכנתי מג'נטו ברמה גבוהה, לפחות בארץ. לכן כל מפתח על המערכת גובה ברוב המקרים מחירים אסטרונומיים (Daniel Zrihen ,2017) .

פלטפורמת eGen 2.0 CMS של בית התוכנה EWAVE

פלטפורמת eGen 2.0 CMS מכילה מודול חנות וירטואלית מלא המאפשר ניהול מבצעים, ניהול מחירונים, קופונים, סל קניות מתקדם, קידום מוצרים מגוונות ויכולות רבות נוספות. כל המידע מנוהל דרך מערכת ניהול התוכן או במערכות התפעוליות של הארגון באמצעות  API

 למידע נוסף

קונימבו  Konimbo

קונימבו היא מערכת חדשה (יחסית) שהצטרפה למספר מצומצם של מערכות מוכנות לבניית חנות וירטואלית בשוק הישראלי. המערכת שמה דגש על עיצובים מרשימים (עקב אכילס של רוב החנויות הווירטואליות) ותכונות שונות המאפשרות לפלח את קהל היעד וכך להגדיל את המכירות. כמו כן, המערכת יודעת להתממשק מול מערכות מוכרות מהרשת כגון iCount  ואפילו Whatsapp, Waze וסקינדו.

מבחינת SEO, ניתן לערוך את התוכן של כל עמוד בנפרד, ליצור קטגוריות מוצרים, כאשר מתבצעת גם אופטימיזציה ברמת העמוד לכל מוצר ומוצר (כולל הוספת תגי ALT לתמונות באופן אוטומטי). בנוסף לכך, בקונימבו מבטיחים לספק אתרים עם זמן טעינה קצר מן הממוצע אשר יושבים על מערכת אמינה מאוד (שרתי S3 של אמאזון). כמו כן, המערכת יודעת כיצד להתממשק אל מול Google Analytics.

חסרונות : "עם זאת יש כמה מגבלות שאני נתקלתי בהן באופן אישי במערכת למשל:

  • חסר מנגנון מובנה של בלוגים – יש כמה קומבינות לפתור את זה אבל נכון לכתיבת שורות אלו, אין משהו מובנה שנוח לעדכון איתו מאמרים כמו שצריך (כמו שיש בוורדפרס למשל)
  • אין אפשרות להוציא לינקים פנימיים (או בכלל) מעמודי קטגוריות.
  • לוקח זמן ללמוד את המערכת ולהבין איפה נמצא כל דבר (Daniel Zrihen ,2017) .

KIVI

KIVI  היא חנות מסחר אלקטרוני בעברית המבוססת על מג'נטו פרימיום (מערכת שבהתקנה עצמאית יכולה לעלות עשרות אלפי דולרים בשנה) ולכן היא כוללת את כל תכונות ה – SEO  שלה דרך ממשק מתקדם המותאם למשתמש הממוצע. בעיקר חשוב להדגיש את יצירת כותרות העמודים באופן אוטומטי, לדוגמה, לעמודי מוצרים יהיה מבנה כזה : [שם המוצר] | [קטגוריה] | [שם האתר]. בנוסף, נוספים תגי קנוניקל באופן אוטומטי על מנת למנוע מצב של עמודים כפולים, בעיקר ברמת המוצר הבודד.

"אין לי הרבה נסיון עם המערכת אבל העבודה איתה די נעימה והממשק עצמו דומה מאד לזה של מג'נטו, כך שמי שמכיר את מג'נטו ירגיש בבית." (Daniel Zrihen ,2017) .

פרסטה שופ   Presta Shop

פרסטה שופ נחשבת למתחרה העיקרית של מג'נטו ולמעשה היא מערכת מלאה בקוד פתוח בלי גרסה מסחרית (למרות שכפי שתראו מיד, התוספים בהחלט עושים כסף, ולא מעט). היא נחשבת ליותר קלה ולכן אפשר להתקין אותה גם על שרת שיתופי ואפילו בעברית.

מבחינת קידום אתרים, היכולות שלה יחסית מוגבלת ולכן אין בררה אלא להשתמש במודלים ייעודים לכך. התוספים האלו יקרים למדי, לדוגמה, המודל שמיוצר על ידי פרסטה שופ עצמה עולה לא פחות מ – 150 יורו! גרוע מכך, רוב התוספים אינם נותנים פתרון כולל אלא מתמקדים באספקטים ספציפיים של קידום אתרים כמו למשל Rich Snippets, Cache להגברת מהירות האתר, ניהול קישורים פנימיים או כתיבת ביקורות.

עוד יתרונות של מערכת Presta Shop:

  • חזקה ויציבה מאד.
  • לא זוללת משאבים רבים.
  • ייעודית לאי -קומרס – כמעט כל פיצ'ר שבעל חנות וירטואלית יכול לחשוב עליו – קיים במערכת.
  • תמיכה בריבוי שפות.
  • ממשק נוח וידידותי.
  • מגוון רחב של תבניות ורכיבים.

המערכת מומלצת בעיקר למי שהפתרונות המקומיים בעברית לא מתאימים ומוכן לשלם כסף על מנת לבצע אופטימיזציה מלאה לאתר..(Daniel Zrihen , 2017).

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *