איתור חדשות באינטרנט , מנועי חיפוש ומערכות איסוף, חלק ב' : מנגנון התאמת מידע לצבירת חדשות בגוגל חדשות

4715

קישור לחלק א' של הסקירה/מערך השיעור

חלק ב':

לאחרונה נוסף במערכת Google news מנגנון חדשני המאפשר צבירת החדשות עפ"י קטגוריות ונושאים שקובע הגולש/משתמש עצמו . שרות החדשות של גוגל מאפשר לכל משתמש לקבוע בעצמו את המדורים הראשיים שהוא רוצה לפתוח לקליטת החדשות וגם את הנושאים העיקריים הקבועים לצבירת החדשות.

"התאם אישית את החדשות שלך"

הדרכה של חברת גוגל םהפעלת מנגנון ההתאמה לחדשות (קישור)

להקיש על "גלגל השיניים"

adjust news 1

המשתמש יכול  בקלות ובפשטות באמצעות מנגנון  ה- הEdit this customized page  ( "התאם אישית את החדשות שלך" הנמצא מצד שמאל, להקיש על גלגל השיניים) להגדיר בעצמו את סדר המדורים ואת הנושאים הקבועים שיכוסו ע"י מערכת החדשות. בכל נושא ראשי שנקבע על ידי המשתמש מערכת החדשות של גוגל ממיינת וצוברת את הידיעות באותו נושא.

ניתן לקבוע את כמות פריטי המידע לצבירה ואת סדר המדורים כולו בדף הצבירה האישי המותאם .

הצבירה של הידיעות במדורים היא מקיפה ביותר ומבוססת על סריקת 4500 מקורות מידע .

 קישור ישיר לאתר גוגל חדשות

 

עליכם להוסיף 2-4 נושאים לצבירה אישית ומותאמת של חדשות 

יש למלא בשדה "הוסף נושא חדשות כלשהו" את שם הנושא אודותיו אתם מעוניינים לצבור חדשות.

לאחר מכן , האלגוריתם של גוגל לאיסוף חדשות ימשיך כל הזמן להזרים למחשב האישי של המשתמש כתבות חדשות או דיווחי חדשות אודות אותם נושאים חדשים שהוגדרו על ידו.

 

 

מנגנון מתקדם של צבירת חדשות עפ"י נושאים

add news advancedהקישו על הביטוי "מתקדם"

כאשר מקישים על המילה "מתקדם" הנמצאת בתחתית התיבה מצד שמאל ניתן להמשיך וליצור מנגנון צבירת חדשות מותאם אישית עפ"י "קטעים" ( נושאים ספציפיים המעניינים את המשתמש לצורך איסוף חדשות וכתבות במחשב האישי שלו)

האלגוריתם של גוגל לאיסוף חדשות ממשיך כל הזמן להזרים למחשב האישי של המשתמש כתבות חדשות או דיווחי חדשות אודות אותם נושאים המעניינים אותו , כלומר אותם נושאים שהגדיר המשתמש כ"קטעים".

המנגנון הזה של עדכוני מידע  מתואמים אישית הוא אחד הכלי האיסוף המתוקשבים המתוחכמים באינטרנט  ואנשי גוגל הצליחו לשפרו בצורה מופלאה בשנה האחרונה.

adjust news 3 advanced

· · · · · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *