איתור חדשות באינטרנט , מנועי חיפוש ומערכות איסוף , חלק ד': איתור חדשות במנועי חיפוש בינלאומיים באינטרנט

14156

חלק ד' : איתור חדשות באינטרנט במנועי חיפוש אחרים

חלון מרוכז של מבזקי חדשות . ריכוז יעיל ונוח של החדשות מכל האתרים. העדכונים הם בזמן אמת. מיון והצגת העדכונים הוא טבלאי עפ"י הפרמטרים הבאים : תאריך, שעה , מקור המידע , הכותרת .

כתובת באינטרנט

 איסוף וצבירת חדשות במנוע החיפוש של YAHOO

קישור

חיפוש במערכת החדשות של יאהו

חיפוש מתקדם במערכת החדשות של יאהו

מערכת איסוף המידע של אתר Topix. net

תחום איסוף המידע החדשותי באינטרנט מעסיק יותר ויותר אנשי תוכן ומידענים המנסים לעקוב אחר התפתחויות כלכליות , השואפים לשפר את כלי מעקב המודיעין התחרותי והמעוניינים לצבור מידע טכנולוגי וכלכלי על חברות , תאגידים ומוצרים חדשים.

אחד הכלים היעילים יותר לאיסוף מידע חדשותי הוא אתר Topix. net המשמש כמרכז מידע חדשותי רב-היקף באינטרנט . האתר מכסה מעל 10,000 מקורות מידע שוטפים ( בהשוואה ל4500 מקורות מידע חדשותיים המכוסים ע"י מנוע החדשות של גוגל ) .

קישור

מערכת איסוף המידע החדשותי Newsnow הפועלת מלונדון סורקת באופן שוטף 30,000 מידע מקורות מידע חדשותיים . לשם השוואה יצויין כי מערכת החדשות של גוגל סורקת רק 4500 מקורות מידע . השירות של Newsnow הוא בינלאומי באופיו והוא מכסה מדינות רבות מעבר לארה"ב ולאנגליה .

תנאי שימוש : חיפוש מילה אחת הוא בחינם , אך חיפוש מתקדם עפ"י צירופי מילות מפתח או מילים בטקסט מחייב התקשרות בתשלום .

. NewsNow משמש יותר לאיסוף מידע ולהתעדכנות שוטפת בתחום המודיעין העסקי ופחות לחיפוש מידע . במרכז המידע של NewsNow יש מאות קטגוריות של נושאים וענפים להתעדכנות שוטפת.

קישור

דוגמא של עדכוני חדשות בערוץ מערכות מידע וטכנולוגיות מידע

מערכת איסוף  המידע של  Silobreaker ,

יש לא מעט שירותי חדשות באינטרנט , אך אף לא אחד מהם מגיע לאיכות התצוגה והקישור כמו מערכת העדכונים המקוונים של Silobreaker , טוען פרופסור פיטר ג'קסו באחד מהסקירות האחרונות שלו.

מערכת Silobreaker מכסה מעל 10,000 ערוצי מידע ומציגה את החדשות בדרך מקורית מאד המקלה על המשתמשים לאתר את ההתפתחויות החשובות ולהבחין בין חדשות חשובות ובין דיווחים שוליים. חלק מן המאמרים והחדשות מוזרמים למערכת עלי שירות המידע Moreover syndicated services , אך הייחודיות של שירותי העדכון של Silobreaker הוא לא בהכרח במקורות המידע אלא בדרך הייחודית של ניתוח הידיעות והצגתן בתצוגה מרחבית ורב-ממדית.

התוכנה הייחודית שלSILOBREAKER מאפשרת תצוגה פנוראמית של כל החדשות וההתפתחויות על פי אירועים בעולם , עפ"י מקומות ועל פי אישים. בנוסף ניתן לבצע שאילתות מתוחכמות מאד באתר במיקוד של ערוצי המידע או המקומות, הארגונים או האירועים.

מערכת SILOBREAKER מתאימה במיוחד למרכזי מידע ולמכוני מחקר העוקבים אחר התפתחויות גלובליות הן בהיבט אסטרטגי – מדיני והן בהיבט עסקי בעולם לרבות גופי מודיעין עסקי ומערכות מודיעין מדיני.

עלות המינוי למאגר SILOBREAKER אינה יקרה: 59 דולר לחודש ליחידים , ולדעת פרופסור ג'קסו היא מוצדקת לחלוטין בשל ביצועי התוכנה הייחודיים של SILOBREAKER .

קישור

 מערכת איסוף המידע החדשותי של  Lexis-Nexis  (מחייב מינוי בתשלום) .

 Which search engine when?, רשימה יעילה ומומלצת של אתרים באינטרנט לחיפוש מידע חדשותי . הרשימה נערכה ע"י המידען פיל בראדלי 

מערכת איסוף מידע חדשותי iCurrent

פלטפורמה אינטרנטית חדשה לגילוי ידיעות חדשתויות ולצבירתן בשם iCurrent עשויה להועיל לאותם מידענים ואנשי תוכן הנדרשים לאסוף מידע במגוון תחומי מידע . המערכת של iCurrent מאפשרת לכם ליצור עיתון חדשותי מותאם אישי עפ"י ערוצי המידע שאתם בוחרים או תחומי עניין שתבחרו. הם מכסים כ27,000 מקורות מידע המוזרמים לערוצי מידע שונים ומגוונים. התנסתי בימים האחרונים עם המערכת של iCurrent ( מחייב רישום ) ומצאתי שהיא מתקדמת למדי מבחינת בחירת ערוצי מידע, הצבתן ושמירתם בדף הראשי המתואם שלכם

קישור

· · · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *