מיזם הספרייה הדיגיטאלית של מכון מופ"ת

13884

virtual library mofet 1בשנתיים האחרונים עבדו מיטב המומחים בישראל על פיתוח הספרייה הדיגיטאלית של מכון מופ"ת  והתוצאה לא רק מרשימה אלא גם מועילה מאד לאנשי החינוך בישראל .

הוצאת הספרים של מכון מופ"ת הנחשבת כאחת מהוצאות הספרים החינוכיות המובילות בישראל החלה לפני שנתיים  במיזם ליצירת מאגר ספרים דיגיטאליים במקביל להוצאה לאור הרגילה בדפוס. עשרת הספרים הדיגיטליים הראשונים הנמצאים באתר זה מיועדים לקריאה מקוונת, כמו כן, האתר כולל מידע נוסף (מקדים) הכולל את תיאור הפרסום, זמן פרסומו ומילות מפתח

מיזם הדיגיטציה של הוצאת הספרים של מכון מופ"ת מציע מגוון ספרים ופרסומים מקוונים בתחום החינוך וההוראה. המיזם נבנה על בסיס טכנולוגיות סריקה מתקדמות ועשרות הספרים המקוונים הראשונים שהועלו, מוצעים לקהל קוראים רחב ומגוון, בכללם אנשי חינוך והוראה.

המיזם החדש מציע ממשק של ספר אלקטרוני ידידותי באינטרנט, המהווה למעשה ספרייה מקוונת ואישית, המאפשרת דפדוף וקריאה בספר, פריסת קריאה בכפולת עמודים או בעמוד יחיד, הגדלה והקטנה של התצוגה, לפי בחירה.

e-book

נוסף על חוויית הדפדוף טמונים במערכת זו יתרונות נוספים, כגון: מנוע חיפוש הכולל חיפוש טקסטואלי וחיפוש רכיבי מידע בתוך ספר מסוים או בכל הספרים המוצעים; מצג תוכן עניינים של כל כרך, אפשרות שמירה, הדפסה ושליחת קישור בדוא"ל.

קישור לספרייה הדיגיטאלית

למאגר הספרים הדיגיטאליים במכון מופ"ת

 תהליכי עבודה להקמת הספרייה הדיגיטאלית במכון מופ"ת ( בשיתוף חברת אוליב)

מרבית תהליכי התאמת המידע הדיגיטאלי וקישורו נעשים ע"י הצוות של חברת אוליב , כאשר במכון מופ"ת נעשית ההכנה של החומרים עפ"י תבנית מוגדרת.

הצגת ממצאי חיפוש

 תוצאות החיפוש בספר מקוון ניתנות למיון בשתי תצורות :

א.      לפי רלוונטיות

ב.      לפי מיקום

לדוגמא:  תוצאות חיפוש בספר הדיגיטאלי ( "אפשר גם אחרת: סיפורי הצלחה של שתופיות הורים בבית ספר" , מאת ד"ר יעל פישר).

virtual library 2 sample of search

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *