הספרייה המקוונת של כותר – שיפורים , נובמבר 2014

17078

kotar logo 1כתובת באינטרנט

רקע מתודולוגי

הספרייה הדיגיטלית מקנה משמעות רבה יותר למידע המכיל שילוב של מספר מדיות וכן מידע האגור בצורה מספרית או כמאגר. הגישה למידע אפשרית מכל מקום. דבר זה מאפשר גמישות מרבית בתכנון זמן, נוחות שימוש ושילוב של למידה. ניתן לבצע איחוד בין מקורות מידע שונים ולארגן מחדש את המידע בספריה לפי נוחיות המשתמש.

ההבדל בין מאגר מידע ביבליוגראפי לבין ספרייה דיגיטאלית הוא הייצוג של התכנים. במאגר מידע אנו מקבלים , ברוב המקרים, תקצירים או סיכומים מורחבים . לעומת זאת , הספרייה הדיגיטאלית כוללת ייצוגים מלאים של התוכן , טקסטים מלאים , סקירות מלאות וגם תמונות.

 

צוות  מיזם  הספרייה המקוונת של כותר במט"ח הצליח אחרי חודשי עבודה אינטנסיביים להעלות גרסה משופרת של הספרייה המקוונת של כותר .

אחד השינויים באתר החדש של כותר – אפשרות סינון של הספרים לאחר החיפוש …

kotar filteringדוגמא לפריט מידע בספרייה המקוונת של כותר

ספרים על בן גוריון בספריה המקוונת של "כותר "

 דוגמא לתוכן עניינים של ספר מקוון

 

הספרים משולבים שכבות של מידע אינטראקטיבי הכולל קישורים למקורות העשרה ולפריטי מידע עתירי מדיה, עדכונים ופעילויות המותאמים לאוכלוסיות יעד שונות.

ניתן להגיע למקום הרצוי בספר באמצעות דפדוף פשוט, בחירת הנושא מתוכן העניינים של הספר או באמצעות איתור מילה בטקסט (מי שאין לו מנוי יכול לעיין בתכנים הפתוחים בלבד).

מנויים בכותר יכולים ליצור מדף ספרים אישי, לעשות שימוש בכלי העריכה ולנהל סביבת-עבודה אישית, בה ישמרו הדגשות והערות אישיות שהוספתם לספרים שעיינתם בהם.
ניתן להעתיק למעבד תמלילים קטעי טקסט תמונות, מפות, טבלאות וביבליוגרפיה, ולהדפיס עמודים רצויים.
מדריכים כתובים (PDF):  מצגת – 10 צעדים להתמצאות בכותר  |  חוברת – הנחיות לתלמיד

למדריכים מצולמים באתר – לחץ כאן

מדריך מצולם מאת זוהר אביטל

מקור וקרדיט : בלוג "כלים קטנים גדולים" ( אפרת מעטוף)

סרגל החיפוש העילי ( כולל תוכן העניינים )

tool bar kotar

רקע על הספרייה המקוונת של "כותר"

kotar logo

כותר – הספרייה המקוונת של ישראל הוא אתר אינטרנט המהווה ספרייה מקוונת למנויים של ספרי עיון בעברית, פרי פיתוח של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) בשיתוף עם מו"לים ישראלים. ספריית כותר מציעה מאות ספרים דיגיטליים. וכן עיון מקוון במגוון רחב של נושאים מתחום הרוח וחברה. המו"לים השותפים במיזם כוללים, נכון להיום, יותר מ-45 הוצאות ספרים אקדמיות, ציבוריות ופרטיות. הספרייה החלה לפעול בינואר 2006.

אתר "כותר" מעמיד לרשות תלמידים, סטודנטים, מורים, מרצים וכל דורש מרכז משאבים מקוון, שאוצר בתוכו מקורות מידע שפורסמו ביובל השנים האחרונות בשפה העברית.

האתר מציע את שירותיו למנויים פרטיים ולמוסדות (אוניברסיטאות ולמכללות, ספריות ציבוריות, לבתי ספר וכו'). חלק מהספרים הנמצאים בספרייה זמינים לקהל הרחב ללא צורך ברכישת מנוי.

יכולות

ספריית כותר מציעה נגישות מקוונת למגוון גדול של מקורות מידע. ספריית כותר מציעה עיון מקוון במבחר של כ-1,600 כותרים (נכון לספטמבר 2011) של ספרי עיון ומידע והיא נמצאת בהתרחבות מתמדת.

פונקציות באתר:

  • איתור מידע מהיר – מתאפשר שיטוט נוח בין אלפי עמודי תוכן, חיפוש ופריסת תוצאות מהירה.
  • הפיכת הספר לעותק אישי מוער ומודגש – כלים המאפשרים סימון קטעים חשובים (קו תחתי, מרקר), הוספת פתקיות לשם רישום הערות ושמירתן על פני העמודים הרצויים, כולל יצירת קישורים לאתרי אינטרנט אחרים.
  • העתקה – אפשר להעתיק קטעי מידע נבחרים מתוך עמוד נצפה (טקסטים, תרשימים ותמונות) למסמכי Word וליישומים דיגיטליים אחרים.
  • מכירת ספרים בודדים – בשנת 2013 הושקה אפליקציה לאייפד שבה ניתן להוריד ספרים בודדים ולהשתמש בהם באופן בלתי מקוון.

כותר (ספרייה דיגיטלית) – ויקיפדיה

 

 חיפוש מתקדם

החיפוש המתקדם הוא  ביסודו חיפוש מסונן או חיפוש על פי קטגוריות ושדות , במילים אחרות החיפוש מאפשר סינון של הנושאים הרחבים ופריטי המידע .

kotar advanced seaech 1

kotar advance search in uellow

 חיפוש מתקדם

אחד השינויים באתר החדש של כותר – אפשרות סינון של הספרים לאחר החיפוש …

 

הפעלת תלמידים

Two schoolgirls concentrated on their task with notebook

לומדים ל"כתוב" בספר דיגיטאלי

המהלך של מעבר לספרים דיגיטאליים קורה בעולם כולו  ועל כן החלו גם בישראל להתפתח יוזמות פדגוגיות בכיוון זה.  אסתי דורון מדווחת בבלוג המעניין שלה על התנסות חדשנית קריאה ועבודה דיגיטאלית באמצעות הסביבה הדיגיטאלית של כותר (מט"ח) .  ההתנסות הייתה בשיעור גיאוגרפיה בכיתות ו' המורה הדגימה באמצעות המקרן כיצד להיכנס לספריית כותר וכיצד לפתוח תיקייה על מנת לשמור בתוכה את הפעילויות והתרגול. היא הדגימה כיצד בוחרים "נעצים" דיגיטאליים ומקלידים את התשובות במקום המתאים בחוברת.
·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *