ניהול קישורים וארגון הסימניות שלכם – כלים מתוקשבים ותוספי עזר

18245

catching lights 2013

גרסה מס' 4 , אוגוסט 2017

 רקע

כל מי שגולש באינטרנט מוצא מדי פעם קישורים מעניינים ומעוניין לשמור אותם בצורה מאורגנת לשימוש עתידי שלו . ניתן כמובן לשמור קישורים בדף הסימניות של הדפדפן , אבל , יש לכך מגבלה . הקישורים נשארים תמיד בגבולות הדפדפן שלכם ( כרום , או אקספלורר או פיירפוקס) . אם אתם עובדים עם כמה מחשבים או מעונייניים לפתוח , לדוגמא, מאגר קישורים לתלמידי הכיתה או לסטודנטים בקורס כלשהו אז עדיף לארגן את הקישורים הנבחרים שלכם במאגר מידע שאינו תלוי בססמת כניסה אישית שלכם למחשב או אינו מוגבל לדפדפן מסויים . מסיבה זו , אתם כמורים, מרצים , אנשי חינוך או מידענים צריכים להשתמש בכלים מתוקשבים מתקדמים לארגון הקישורים . בסקירה זו תמצאו כמה המלצות של אנשי חינוך או מידענים על כלים יעילים לארגון הקישורים שלהם .

שימוש מושכל לניהול הידע שלכם בעזרת מנהל הסימניות של דפדפן כרום

תוסף ניהול הסימניות  החדש אשר פיתחו בגוגל עבור דפדפן כרום מאפשר כיום ניהול יעיל ( ברמה פרטנית-אישית) של המידע שלכם בדפדפן  עם סינכרונזציה מלאה של כל כל הקטגוריות (Folders) לכל המכשירים האחרים שלכם שהם מבוססי כרום .

התוסף היעיל הזה שניתן להורידו כאן , מאפשר , ניהול כל הסימניות בעץ-קטגוריות (Folders) בעברית , ברמה הייררכית מלאה ( תת-נושאים) .

התוסף כולל מנוע חיפוש משלו המאפשר איתור מלא.

Bookmark Manager – Chrome Web Store

  היתרון : כל הסימניות שלכם מאוחסנות למעשה בענן ולא במחשב האישי שלכם.

Key Features: All bookmarks completely stored on cloud, Add Labels/Notes to Bookmarks and more.

תוסף המועדפים החדש של גוגל זמין סוף סוף והוא מגניב | גיקטיים

ראו גם

4 Ways to Organize Chrome Bookmarks – wikiHow

ראו גם : 

7 Best Bookmark Managers – Beebom

keyword in green 2012

שימושים  לניהול המידע השיתופי בחינוך

מורים – יכולים ליצור לעצמם רשימות אתרים רלוונטיות ומקוטלגות, וכן לחפש אתרים נוספים לפי מילות מפתח ובכך להעשיר את הסביבה המקוונת שלהם.

המורה יכול לתת לתלמידים משימה הכוללת איסוף קישורים בנושא מסויים ומיונם לפי קריטריונים ביישום רשת מתאים, ובכך הלומדים יביאו לידי ביטוי אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה דוגמת מיון, זיהוי רכיבים וקשרים ועוד.
תלמידים – יכולים ליצור רשימות מועדפים אישיות, לשתף אותן ולהעשירן, ובכך להרחיב ולהעשיר את סביבת הפעילות ברשת.
כיתה או קבוצה העובדת על נושא מסויים יכולה ליצור לעצמה רשימת קישורים הרלוונטית לנושא, על מנת להיעזר בה בשלבים שונים של העבודה.

 

tools for teachers

ארגון הסימניות שלכם באמצעות DRAGO

כלי יעיל וחדשני לארגון מידעני של הסימניות שלכם או מקורות מידע שיש להם כתובת אינטרנט מזהה קבועה (URL ). היישום בנוי כלוח סיווגים וירטואלי בתוכו מציבים ומסווגים את הסימניות . מאפשר בניית כמה וכמה לוחות סיווגים.

השימוש בו מאד ידידותי ומאד אינטואטיבי. מגדירים קטגוריה של נושא ואח"כ ניתן להציב בתוכה את הקישור בליווי הסבר קצר או תיאור פריט המידע. ניתן למקם בקלות את הקישור במיקומים שונים בלוח האינטרנטי . ניתן לכתוב ערכים וסייוגים בעברית . מומלץ ביותר .

קישור ליישום

דוגמא ללוח סימניות שמבוסס על DRAGO

Bookmarks of salantami – Powered by Draggo

למידע נוסף ומפורט :
כלים מתוקשבים פתוחים לאוצרות דגיטאלית

 

drago 1


draggo
  כלי המאפשר יצירת מאגר קישורים על פי קטגוריות.

תוכלו ליצור בעזרתו מספר לוחות (מוגבל ל-7) ולחלק כל לוח לקטגוריות. כאשר גם כאן ניתן לתת לכל לוח הרשאה משלו – פרטי / ציבורי.

קיימת אופציה לתוספת כפתור לדפדפן – לחיצה על הכפתור תשמור אוטומטית את האתר בו אתם גולשים בלוח ה-Draggo והקטגוריה שתבחרו.

בעת שמירת הקישור, תוכלו לתת לו שם (או להשתמש בברירת המחדל) ולהוסיף הערה קצרה אודותיו.

לצפייה בדוגמה למאגר קישורים בפלטפורמה זו – לחץ כאן

*** מאפשר שמירת קישורים גם מהטלפון החכם.

מקור וקרדיט : הבלוג המועיל של אפרת מעטוף "כלים גדולים קטנים"

  מאגר הסימניות של עמי סלנט ( לצרכי הקורס כאן) , מבוסס DRAGGO

הדרכה בYOUTUBE – סרט וידאו 

How to use Draggo by Becky Peterson on Prezi

diigo 2

שמירה, ארגון ושיתוף של הרשת בעזרת DIIGO

 

.Diigo (http://diigo.com) הוא כלי המשלב מספר אפשרויות של סימון ושמירה. Diigo מאפשר לנו להעיר הערות על הדפים שאנחנו "אוספים" או "מסמנים". אבל להבדיל מהמחברות של גוגל, במקום לשמור את ההערות האלו במקום נפרד, השמירה נעשית על הדף עצמו באמצעות הדגשת קטעים בתוך הדף, והשארת הערות ה-"מודבקות" לדף.

אפשרויות נוספותDiigo הוא שירות מקוון לשמירת עמודים עם הערות והדגשות. הוא פשוט יותר מ-Zotero,  אבל האחסון המקוון מאפשר להשתמש בו במספר מחשבים שונים בקלות, והתכונות הקהילתיות שלו מאפשרות להשתמש בקבוצה משותפת.

כתובת היישום באינטרנט

diigo 2 add 1

מבין הכלים המתוקשבים לניהול מידע המתפתחים באינטרנט ניכרת השנה התפתחות מרשימה של היישום DIIGO . שירות מידע מועיל זה שהחל בשנת 2005 הוא פתרון מועיל ויעיל לניהול מידע אישי , מה שקרוי היום בעולם הידע Personal Knowledge Management (PKM).

תודות לתכונות המועילות של  DIIGO הגיע בחודש אוגוסט 2013 היקף המשתמשים בעולם ביישום זה ל -7  מיליון איש.

לאחרונה שודרגה התוכנה באופן מהותי, בעיקר בצד הויזואלי שלה ויכולות האיחזור. כמו כן, שודרג באופן מהותי תוסף האיסוף של התוכנה לדפדפן כרום )  complete redesign of Diigo Web Collector,).

שירות ה-Social Bookmarking-מאפשר לשמור ולראות את ה-Bookmarks מסודרים בסדר כרונולוגי או לפי קטגוריות או בהתאם לתגיות. הרעיון הוא שהשמירה מתבצעת ב-Web, במקום ב-Browser, וכך אפשר לשתף את אותם דפי Web עם אחרים.

כתובת היישום באינטרנט

blue birds

ראו גם :

Chrome Bookmark Manager | מאגר סימניות בדפדפן הכרום …

כיצד להשתמש בסרגל הסימניות – Chrome עזרה

יצירה, ארגון וסנכרון סימניות בכרום – YouTube

 


תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *