תוספים לגוגל דרייב –  תמונת מצב 2015

16069

 

בשנתיים האחרונות נוספו כמה וכמה יישומים מועילים לגוגל דרייב/גוגל דוקס שהופכים את היישום לאטרקטיבי יותר למשתמשים בכלל ולמשתמשים חינוכיים בפרט ץ בסקירה זו ריכזנו את עיקרי השיפורים בגוגל דרייב  לרבות רשימת התוספים.  כותבת ד"ר מירב אסף בבלוג שלה : keyword in green  2012
"השבוע נוסף תפריט "תוספים" בדרייב שהופך את העבודה ביישומי גוגל לאטרקטיבית עוד יותר. באמצעות תפריט זה ניתן להוסיף תכונות לתמלילן. "שיחקתי" עם מספר תוספים – חלקם לא עובדים היטב בעברית, חלקם בגרסת התנסות שלאחריה יש צורך בתשלום ועוד כמה שממש אהבתי. יש להיכנס לתפריט התוספות, להוריד את התוספים הנבחרים ולגשת אליהם באמצעות התפריט. אז הנה שלושה מהם:

  1. תוכן עניינים/Table of Contents – ניתן להוסיף דף תוכן עניינים באמצעות התפריט "הוסף" של הדרייב זה זמן רב. התוסף הזה פותח חלון ובו מופיעים כל הטקסטים שהוגדרו ככותרות כמו במפת המסמך בתכנות האופיס. בכדי לעבוד עם תוכן עניינים יש לסמן את הטקסטים של הכותרות ולהחליף את האפשרות "טקסט רגיל" בכותרת. כאשר אני עובדת על טקסטים ארוכים (עבודות, דוחות, וכולי) ובאופן לא לינארי אני אוהבת לראות את מפת המסמך לצד הטקסט – החלון למעשה מייצג את תכנון הטקסט שלי ומאפשר מעבר זריז בין הפרקים השונים.
  2. מפה מושגית/ MindMeister – התוסף מאפשר להפוך כל רשימה עם מספור או תבליטים למפת חשיבה – מסמנים, מפעילים את התוסף וזהו. זכרו שניתן ליצור היררכיה של מושגים על ידי הלחצנים – "הקטן כניסה" ו"הגדל כניסה" (כמו בתכנות האופיס). כמו כן, מדובר בכלי שיתופי וכך ניתן ליצור מפות משותפות.
  3. תוסף הדגשות וריכוזן/ Texthelp Study Skills- אהבתי, אהבתי, אהבתי!!! כלי שמתאים לסיכום טקסטים ולמיזוגם סביב רעיונות. עם הפעלת התוסף ניתן להדגיש רעיונות בצבעים שונים (כל צבע מייצג נושא/קריטריון אחר) ולאחר מכן ניתן לבחור באופציה "Collect Highlights" בכדי ליצור מסמך בו כל הטקסטים שסומנו בצבע אחד מרוכזים יחד."

מקור וקרדיט : ד"ר מירב אסף

google drive logo start 1

Google Drive | אלבומי Google

אפרת מעטוף כותבת על השיפורים בגוגל דרייב מבחינת ניהול אלבומי תמונות.

כעת ניתן לצפות ולנהל את אלבומי התמונות וקטעי הוידאו הן ב-Google+ והן ב-Google Drive.

לסקירה המלאה של אפרת מעטוף  

googl drive 2 via office

אפשרות לערוך קבצי אופיס באמצעות גוגל דרייב

הציגו וערכו קובצי Microsoft Word,‏ Excel ו-PowerPoint ב-Google Docs,‏ Sheets ו-Slides.

הציגו וערכו קובצי Microsoft Word, ‏Excel ו-PowerPoint – ללא צורך בחבילת Office מותקנת במחשב שלכם.

לאחר התקנת התוסף, קובצי Office שתגררו לתוך Chrome, או תפתחו ב-Gmail, ב-Google Drive או במוצרים נוספים, ייפתחו ב-Docs, ‏Sheets ו-Slides לצפייה ולעריכה.

ניתן לשמור כל קובץ חזרה בפורמט Office המקורי שלו, או להמיר אותו לפורמט Doc

עריכת קבצי Office – חנות האינטרנט של Chrome – Google

להורדת התוסף

Young business woman in cafe

Share to Classroom

share web pages to your Google Classroom classes

Get your class on the same (web)page, instantly.
Google Classroom Teachers: Save time and create a more interactive class with the Share to Classroom extension.  The extension allows you to push webpages to your any of your Classroom classes, so they open instantly on your students' computers.  With this extension, you can get your students on the right page, quickly and reliably every time.  You can also post announcements, create assignments, or save webpages to post to Classroom later

 להורדת התוסף לכרום 

table of contents

יצירת תוכן עניינים

Table of contents – Google Docs add-on

 

chromebook3

עוד יישומים מועילים מאד , בעיקר לאנגלית וחלקם גם לעברית

Get your students on the same (web)page, instantly6 New Google Drive Features Every Teacher Should Know .

..useful add-ons for Google Docs | Network World

The Best Add-ons for Google Docs and Google Sheets

7 of the Best New Add Ons for Google Docs and Sheets

15 Best Google Drive Add-Ons for Education

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *