אינדקס חדש בתחומי Instructional Design

13702

מייק טיילור  (Mike Taylor ) אחד המומחים המובילים בתחומי פיתוח הדרכה /עיצוב הוראה (Instructional Design ) בארה"ב פיתח לאחרונה אינדקס יעיל באינטרנט הנותן לנו מבט מהיר על תחום ה- Instructional Design.

האינדקס מציג ביריעה אחת את  מקורות המידע העיקריים  של התחום , כגון , אגודות מקצועיות בתחום , תיאוריות ועקרונות , פרסומים מובילים , בלוגים, ומומחים שכדאי לעקוב אחריהם בתחום.

לאינדקס

האתר המקצועי של מייק טיילור 

WHAT IS INSTRUCTIONAL DESIGN 4

רקע קצר על תחום  פיתוח הדרכה או עיצוב/תכנון הלמידה (Instructional Design)

תחום ההתמחות של instructional design ( פיתוח הדרכה או עיצוב ותכנון מערכות-הוראה) מקבל בשנים האחרונות משנה חשיבות נוכח התחזקות הלמידה המתוקשבת בבתי ספר , במכללות ואוניברסיטאות .

בעקרון תחום ה instructional design כולל כמה נדבכים : א. התאמת מנשקי משתמש (User Interface) ללמידה מתוקשבת או למידה מרחוק, ב. ניהול ידע ומידע– תחום זה כולל הכרות עם כלים ברשת המאפשרים ניהול ושימור ידע דיגיטלי לצרכי לומדים ושיטות למידה מותאמות לניהול הידע, ג. ההתאמת שיטה פדגוגית ליחידת הוראה מתוקשבת או פיתוח יחידת הוראה/למידה על בסיס שיטה הוראה מסויימת המתאימה ללומדים מתוקשבים.

ד. יישום מודלים של פיתוח כגון: Instructional System Design (‏ISD‎)‏ עם מרכיביהם, כגון: Needs Analysis, Task Analysis ו-Instruction Analysis.

ה. תכנון תכנים , פריסתם והתאמתם לצרכי למידה .

תחום פיתוח הדרכה instructional design הופך להיות הינו מקצוע ייחודי ומתפתח בו נחשפים לעולמות תוכן רבים , לשיטות הוראה  מתוקשבות ולאוכלוסיות יעד שונות.

דגש על הקניית יסודות instructional design ניתן לראות בתוכניות הלימודים של בצלאל ( המרכז לטכנולוגיה, עיצוב ומדיה בבצלאל ) , האוניברסיטה הפתוחה ,במכללת תל חי  ובמכון הטכנולוגי HIT בחולון .

ראה גם :Instructional design – Wikipedia, the free encyclopedia

instructional design

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *