פלטפורמת SPRINT החדשה ללמידה עצמאית

348

מאת: עמי סלנט , מידען ואיש חינוך

השתתפתי השבוע  בוובינר מרתק שהעביר ד"ר אורן אקשטין  מבית  MINCET של מט"ח והתרשמתי מאד מהפיתוח של  פלטפורמת  SPRINT החדשה ללמידה עצמאית.

את הוובינר פתח אבי ורשבסקי , מנכ"ל מיינדסט (MindCET), בהסבר מרתק על  תנועת  unboxing school  הרעיונית בעולם החינוך אשר פלטפורמת ספרינט היא אחד מניצניה הייחודיים.

… ספרינט  היא  פלטפורמה לימודית חדשה לכיתות הטללא עלות, המאפשרת לתלמידים לבחור נושא שמסקרן אותם, ממגוון תכנים מעניינים, ובכך לפתח מיומנויות למידה עצמאית …

 MindCET  החליטה לפני שנה להשתמש ביכולות הליבה שלה ופיתחה את SPRINT –  פלטפורמה שמספקת מסלולי למידה של תוכן מגוון ומסקרן (חוץ קוריקולארי) לקידום מיומנויות למידה עצמאית. המורים מתווכים את התהליך ומנחים את הלומד במסע.

בפלטפורמה קיימים מבחר מסלולי למידה בנושאים מגוונים שאינם חלק מהחומר הרגיל הנלמד בכיתות והמחוברים לעולמות התלמידים ומפתחים את מיומנויות העתיד. כל מסלול נמשך במהלך של רצועה קבועה של חמישה ימים, בכל יום למשך של 90 דקות – כאשר היום האחרון מוקדש להצגת תוצרים על ידי הילדים.

לצד פיתוח מיומנויות ללמידה עצמאית נועדה פלטפורמת ספרינט גם לפתח את הסקרנות הטבעית של התלמידים. 

השימוש בפלטפורמת ספרינט הוא בחינם !

את הפיילוט הראשון של ספרינט בחרו  אנשי MINDCET הנפלאים  לקיים בבית ספר חירום שהוקם בירוחם – בתוך המבנה של MINDCET.

"בית הספר הינו בית ספר יסודי לגילאי א'-ו' ומונה מעל 80 ילדים תושבי העוטף שהגיעו לירוחם עם משפחותיהם. בתוך מתחם ההייטק, בעוד עובדים בו לא מעט אנשים בשקט מול המחשבים שלהם – צלילי הילדים הם משהו שונה שדורש הסתגלות – אך בתקופה זו אין פסקול נעים יותר מילדים צוחקים, שרים ולומדים".

אנשי MIDCET  ערכו פיילוטים נוספים  עם תלמידים  והתלמידים גילו הרבה עניין וסקרנות במהלך תהליך הלמידה העצמאי.

לוּחַ מַחווָנִים של המורה בפלטפורמת ספרינט

בפלטפורצת ספרינט המורה אינו מרכז הידע אלא יותר מנחה/תומך  מרחוק בתהליך הלמידה

במהלך ההצגה וההתנסות של פלטפורמת ספרינט ע"י ד"ר אורן אקשטין  התרשמתי במיוחד מהdashboard  (לוּחַ מַחווָנִים) של המורה המאפשר לו לעקוב אחרי התקדמות התלמידים במסלול הלמידה העצמאית , התשובות  של התלמיד לא נבדקות בהכרח מבחינת התוכן אלא מבחינת פיתוח מיומנויות של למידה עצמאית ע"י התלמיד.  בלוח המחוונים המורה גם יכול לצפות ברפלקציה של התלמיד.

בעקרון, בתי ספר ומורים יכולים בעצמם לפתח מסלולי תוכן ללמידה עצמאית

ממליץ מאד למורים ולמנהלי בתי ספר להטמיע את פלטפורמת ספרינט בכיתות ובביה"ס

כאמור , השימוש הוא בחינם !

 קישור

https://www.mindcet.org/media/sprintblog

פנייה :

sprint@mindcet.org

סרטון וידאו 1

ספרינט – התחברות, יצירת כיתה ושליחה לתלמידים

סרטון וידאו 2

ספרינט – ממשק מורה – צפייה בהגשות

· · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *