למידה זה הדבר האחרון שאפשר להגיד על הדבר הזה…. אין לזה מילה בעברית

94

לקראת פתיחת המלחמה בצפון  כתבתי כבר לפני שבועיים סקירה על הלקחים של הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה . הפנתי את הסקירה גם לידיעת גורמי משרד החינוך ומנהלי מחוזות החינוך , ועכשיו אני מבין שזה לא הועיל כלל ( קישור )

מרבית התלמידים חברי קבוצת המיקוד שראיינתי בשנים האחרונות כבר התפזרו , הן כחיילים קרביים הנלחמים עכשיו והן במקומות אחרים , , אבל בכל זאת מצאתי 2 תלמידים מהצפון על מנת לראיין אותם והמידע ששאבתי מלמד כי מצב הלמידה מרחוק הוא ירוד למדי מבחינת אפשרויות של הפעלה מקוונת מאתגרת.

למידה בזום, שהוכחה כבעייתית חזרה להיות במוקד הלמידה מרחוק

יותר מ-300 אלף תלמידים באזור חיפה והצפון לא לומדים בבתי הספר כבר שלושה שבועות, והמענה ללמידה מרחוק שניתן להם – דל במיוחד. כעת מתגלה כי לקראת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, למרות החשש להסלמה ביטחונית, משרד החינוך קיצץ בעשרות אחוזים את התקציב המיועד ללמידה מרחוק.

בעקבות זאת, מורים נאלצים להסתמך יותר על למידה בזום, שהוכחה כבעייתית ואף מזיקה, במקום בתכנים אינטראקטיביים המפותחים על ידי ספקי תוכן ללמידה מרחוק. קיים גם היצע דל יותר של פתרונות ללימודים מרחוק לבגרויות, ולתגבור לימודים לתלמידים במגמות מדעיות ובמתמטיקה.

מקור

מאת : ליאור דטל

לפי גורמים במערכת החינוך, תקציבי הלמידה מרחוק בכל התוכניות הקיימות קוצצו בכ-30%, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. גורמים אחרים במערכת החינוך טוענים כי הקיצוץ היה עמוק עוד יותר, ושבחלק מתוכניות הלמידה מרחוק קוצצו סכומים משמעותיים, שדיללו באופן משמעותי את המענה לתלמידים. במשרד החינוך לא מסרו פרטים על התקציב ללמידה מרחוק בשנת הלימודים הנוכחית ועל מידת הקיצוץ.

לא למדו לקח

לאחר כשלי הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה, היה מצופה ממשרד החינוך להפיק לקחים ולתגבר את המערך בתכני למידה מרחוק שאינם מסתמכים על זום, אך התקציב דווקא קוצץ.

המשרד לא הצליח לעבור ללמידה מיידית מרחוק גם לאחר 7 באוקטובר אשתקד. לפי גורמים במערכת החינוך, לא הופקו לקחים מהלמידה מרחוק בשנת הלימודים שעברה. ככלל,
אמצעי הלמידה מרחוק לא פותחו מספיק מאז תקופת הקורונה, באופן שיאפשר להסתמך על למידה מרחוק כתחליף ללימודים בבתי הספר.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הלמידה המקוונת מעוגנת ומתוקצבת בהתאם לתוכנית עבודה שנתית סדורה. המשרד מבהיר כי לא יהיה כל חוסר תקציבי בהפעלת הלמידה המקוונת וככל שיידרש הדבר – המשרד ירחיב את תקצובה".

מקור וקרדיט : ליאור דטל

מה הופך את השיעור המקוון שלך ליעיל ואפקטיבי?

מרכז פסג"ה קרית ביאליק

גלית בלנגה, מובילת חדשנות ויזמות פדגוגית בפסג"ה שלנו, יצרה עבורכם מתכון לשיעור אונליין מנצח, כזה שישאיר את הלומדים (מרחוק) עם טעם של עוד, מומלץ לתרגל כמה פעמים עד שתגיעו למינון המדויק שלכם

https://tinyurl.com/tfc47xwc

· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *