הכנס ותערוכת מוצרי החינוך השנתית של BETT 2025, שהתקיים בין ה-22 ל-24 בינואר 2025, בלונדון. הוא אירוע מסחרי כמוקד של חדשנות בטכנולוגיית חינוך, ומאגד למעלה מ-46,000 משתתפים מ-129 מדינות. עם למעלה מ-616 מציגים, האירוע הציג פתרונות חדשניים שמטרתם לשפר את ההוראה והלמידה במוסדות חינוך שונים ברחבי העולם .
BETT 2025 הוא יותר כנס של יצרניות מוצרי חינוך בהשוואה לכנס ISTE שנערך ביוני האחרון בדנבר , ארה"ב שהתמקד יותר במורים ותקשוב חינוכי ושיטות הוראה מתוקשבות בכיתה , בעוד BETT מתמקדת במגזר הארגוני חינוכי .
המוצר החינוכי שזכה בכינוס BETT בהכי בהרבה פרסים הוא פלטפורמת Olex.ai שזכתה השנה ב-BETT כמוצר בולט הודות לפתרונות שהיא מציעה להוראת ולמידת אנגלית.
הודות ל-AI, הפלטפורמה הזו מסייעת לעזור למורים לסמן לבדוק במהירות חיבורים של כל הכיתה עם משוב מפורט, תוך פחות משתי דקות. וזה חל על שפות מרובות כך שהתלמידים יקבלו הכול בשפת האם שלהם.
בעוד שהרבה מזה הוא אוטומטי, מורים יכולים גם ליישם הנחיות משלהם או הגדרות מותאמות אישית משלהם כדי להתאים לצרכים האישיים של הלומדים או בית הספר.
פלטפורמת Olex.ai מציע גם תכנון שיעורים אוטומטי ואפילו יכולה לקחת חיבור של תלמיד ולהפוך אותו לנרטיב ויזואלי עם תמונות שנוצרו גם ב-AI.
Olex.AI פלטפורמה חינוכית מתקדמת המשתמשת בבינה מלאכותית כדי לשפר את תהליך הערכת הכתיבה והמשוב בכיתות. הנה התכונות והמאפיינים העיקריים של Olex.AI:
תכונות מרכזיות
משוב מהיר מבוסס בינה מלאכותית:
- מספק משוב מפורט ומותאם אישית על כתיבת תלמידים תוך דקות ספורות.
- מנתח עבודות תלמידים לפי סטנדרטים של בחינות או יכולות רב-לשוניות:
- מציע משוב בשפת האם של התלמידים, מה שמבטיח הכללה ותמיכה בהבנה עבור כל הלומדים
- כלי המחשה ויזואליים:
- יוצר איורים מותאמים אישית בעזרת בינה מלאכותית לכתיבת התלמידים, הופך את החיבורים שלהם לכריכות סיפור מרתקות.
פלטפורמה חינוכית נוספת שזכתה לעניין ולפרסים היא TeachMateAI -עוזר דיגיטלי מבוסס בינה מלאכותית המיועד למורים ולמנהלי בתי ספר. המערכת כוללת מעל 100 כלים מופעלי AI שנועדו להפחית את עומס העבודה ולשפר את הלמידה.
תכונות עיקריות
- חיסכון בזמן: TeachMateAI חוסך למורים בממוצע מעל 10 שעות בשבוע
- מגוון כלים: המערכת מציעה מעל 115 כלים מבוססי AI לביצוע משימות שונות.
- תכנון שיעורים: עוזר בייעול תכנון השיעורים ויצירת משאבים.
- כתיבת דוחות: מסייע בכתיבת דוחות הערכה ומצגות במהירות
למידע נוסף על הפלטפורמה וחוות דעת
זוכה נוסף בכנס : פלטפורמת החידונים המתוקשבים quizizz
לפלטפורמת Quizizz יש מעתה רכיבים של AI
בעזרת Quizizz, מורים יכולים לבנות חידונים שייצרו מסלול למידה מותאם אישית על סמך התשובות של כל תלמיד. מורים יכולים גם ליצור שיעורים עם תוכנת Quizizz, שכעת יש לה רכיבי התאמה מבוססי AI שיכולים להתאים את קושי השאלות, לבדוק דקדוק ולבנות שאלות מותאמות .
quizizz כלי המאפשר יצירת חידון בכיתה בה יש לכל תלמיד (או מספר תלמידים) מכשיר המחובר לאינטרנט – טלפון נייד / טאבלט / מחשב.
quizizz מאפשר ליצור משחק מבוסס על שאלות משולבות בתמונות כאשר התלמידים משתתפים באמצעות המחשב או הסמארטפון. התלמידים יקבלו משוב מיידי על התשובות לשאלות. המורה יכול לצפות בדוח המפרט את ביצועי התלמדים. התלמידים אינם חייבים להרשם לאתר על מנת לענות על השאלות. לעומת Kahoot, השאלות והתשובות מופיעות בסמארטפון כך שהמורה אינו חייב להקרין על גבי מסך את השאלות.
יתרון הכלי הוא קודם כל בפשטות השימוש בו.
יתרון משמעותי נוסף הוא בכך שהמורה לא זקוק לעמדת מחשב כדי להפעיל את המשחק. כך שגם מורים בכיתה שהיא לחלוטין לא ממוחשבת יכולים לשחק עם תלמידיהם בתנאי שלכל מספר תלמידים יש מכשיר טלפון חכם המחובר לאינטרנט. מתאים גם כפעילות במהלך סיור לימודי.
הכלי מאפשר יצירת פעילות בקצב המורה או בקצב אישי, וגם פעילות אישית או קבוצתית.
בזמן המשחק יכול התלמיד לראות בסרגל העליון את מצב הניקוד של התלמידים האחרים במשחק.
כאשר תלמיד סיים את המענה על כל השאלות – הוא מקבל מידע על התשובות השגויות שלו (במכשיר הפרטי).
המורה יכול לעקוב אחר מצב הכיתה באמצעות מסך המציג בפניו את מספר התשובות הנכונות / שגויות שענו התלמידים.
בסיום מקבל המורה תמונת מצב לגבי כל שאלה – מספר תשובות נכונות ומספר התשובות השגויות לכל שאלה, וכמובן מי התלמידים שהשיגו את הניקוד הגבוה ביותר בכיתה.
מספר המשתתפים המקסימלי למשחק בגרסה החינמית, עד 100.
למידע נוסף באתר כלים קטנים גדולים
למידע אודות יישומי החינוך שזכו בפרסים בכנס BETT בלונדון ( קישור)
